Advertorial reklamcılığın ne olduğunu ve nasıl çalıştığını mı merak ediyorsunuz? Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte haber formatındaki tanıtım reklamları daha fazla kullanılmaya başlanmıştır. Bahsettiğimiz bu reklam türü aslında yeni değil. Kelime ilk kez 1946 yılında kullanılmış ve uzun yıllar yazılı ve görsel basında reklam amaçlı kullanılmıştır. Ülkemizde birçok kişi tarafından SEO çalışmalarında tanıtım metni olarak kullanılmaktadır.
Advertorial reklamcılık nasıl çalışır?
Advertorial reklamlar, dergi, gazete veya internet sitelerinde yayınlanan editoryal dille yazılan reklamlardır. Bu reklam içerikleri hedef kitlenin bir firmanın ürün ve hizmetleri hakkında bilgilendirilmesi yoluyla yapılmaktadır. Bu nedenle advertorial kelimesi İngilizce 'reklam' ve 'editör' kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır. Bu çalışmalarda sadece metin kullanılabilir. Reklamlar ayrıca video ve fotoğraflardan veya bunların birleşiminden de oluşabilir.
Türkiye'de reklamlar aslında bazı basın bülteni özelliklerine ve bazı geleneksel reklam özelliklerine sahiptir. Bu tür reklamların işlevini tam olarak anlayabilmek için basın bültenleri ve geleneksel reklamlarla karşılaştırmak faydalı olacaktır. Ancak ister basın bülteni olsun ister geleneksel bir reklam olsun, reklam reklamları da her pazarlama çalışmasında olduğu gibi hedef kitle dikkate alınarak hazırlanır.
Advertorial reklamın önemi nedir?
Advertorial reklamlar içerdikleri bilgilerle okuyucunun dikkatini çeker. Okuyucu hayatı boyunca faydalı ve faydalı bilgilere ulaşabileceğine inanır. Bu nedenle kendisine gelen metinlerle ilgilenmeyi tercih ediyor. Reklam ise insanların mümkün olduğunca kaçınmaya çalıştığı bir şeydir. Kullanıcılar genellikle ilk bakışta reklam gibi görünen içeriklerden kaçınırlar. Reklam metinleri hem reklamın vermek istediği mesajı iletir, hem de okuyucular bu metinlerle gönüllü olarak etkileşime girer ve paylaşırlar. Bu reklamların halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılmasının en önemli nedenlerinden biri de budur.
Advertorial reklamlar yalnızca metin için değildir. Video içeriklerinde reklam amaçlı da reklam kampanyaları gerçekleştirilebilmektedir. Önemli olan içeriğin gerçek içerikten farklı olmamasıdır; İçerik açısından kullanıcıya değer katar ve içeriğin belli bir bölümünde konuyla ilgili içerikler mutlaka reklam bölümüne aktarılır.
Böylelikle sektörel yayınlar ve haberler, ülke ekonomisinde hizmet verdikleri sektördeki hedef kitleye 'doğrudan' katkılar üretmekte; Sektörü büyütür, reklam verenlerin bilinirliğini artırır, marka değerini artırarak pazarlama ve satışı destekler.
Haber makalesi nasıl hazırlanır?
Haber içerikli tanıtım yazısı hazırlarken öncelikle hedef kitleyi belirlemeli ve onların ilgisini çekecek bir başlık seçmelisiniz. Başlık özgün, ilgi çekici ve kısa olmalıdır. Haberin temel detaylarını, içeriğin ana noktalarını belirleyerek açıklayıcı bir şekilde sunmalısınız. Haberin neden önemli olduğunu vurgulamak okuyucunun dikkatini çekmek açısından önemlidir. Haberin ana noktalarını kısa, net ve özlü bir dil kullanarak sunun. İlgi çekici görseller ve videolar kullanarak içeriği destekleyin. Haberin kaynağını ve güvenilirliğini belirtmeyi unutmayın. Hikayenin ayrıntılarını açıklarken okuyucuların konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için ilginç ayrıntılara ve arka plan bilgilerine yer verin.
Bu nedenle haberin sonuçları veya gelecekteki etkisi hakkında bir tahmin veya yorum ekleyebilirsiniz. Özetle haber, haberin ana noktalarını özgün, ilgi çekici ve tarafsız bir şekilde aktararak okuyucuyu bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.